03 January 2008

Peta ke AgroMAncis

2008 Aku merancang untuk membangunkan kebun di atas tanah seluas lebih 20 ekar yang ayah aku usahakan semenjak 1940an di mukim Kumpal daerah Dungun Trengganu.Itu pun setelah lebih 10 tahun digesa oleh ayah aku.Amatlah tidak berminat untuk bekerja cucuk tanam ni.Aku lebih seronok dengan kerja-kerja yang moden,canggih dan nampak lebih profesional atau dengan kata lain menampakkan gaya ala- ala korporat.Setelah lebih 17 tahun bertungkus lumus untuk mengejar impian tersebut dengan beberapa bidang bisnes..berbagai projek...bermacam-macam perancangan..kursus-kursus..seminar-seminar..bergelumang dengan macam- macam buku motivasi sehingga terlebih motivasi dan naik muak.. akhirnya aku terpaksa juga menyembah bumi yang menjadi impian ayah aku.Nampak gayanya aku yang merangka sejuta impian ayah aku pulak yang hampir mencapai impiannya. Macam biasa le..kalau nak buat sesuatu pekerjaan macam- macam yang aku suka rancangkan.. dari segi modal, tapak, unjuran- unjuran jangka pendek dan jangka panjang..kertas kerja.. sehingga melangkau 20 tahun ke depan.Ayah aku kata tak payah tu semua... buat saja......